Velkommen til Skattergade

Et medlemskab i Skattergadebeboerforening er for nuværende og tidligere beboere og næringdrivende.

Skattergade er en af Svendborgs ældste gader med en spændende historie, smuk med sine gamle, kulørte huse og de malede døre og blandingen af ejere, lejere og erhverv. Her er et helt specielt fællesskab, vi hjælper hinanden, hvor vi kan og hygger os sammen. Da Bane Danmark 2010 delte gaden i to, stiftedes Skattergade Beboerforening.

I dag har vi ca. 45 medlemmer, og vi har etableret flere arbejdsgrupper. Med følgende emner:

• Gadefest 2. lørdag i august. Nyt festudvalg dannes hvert år på generalforsamlingen.
  • Udenrigsgruppen, som har kontakten til offentlige myndigheder.
  • Hjemmesidegruppen.
  • Historiegruppen.
  • Madgruppen. Vi spiser sammen i Færgegården en gang om mådenen (minus juli og august).
  • Aktionsgruppen, som skal holde opmærksomheden på Skattergade som helhed, og markerer den 11. juli, hvor baneoverskæringen blev lukket, og gaden delt.

Hvis man vil være medlem, kan man sende en mail til den nuværende formand Ida Schrøder til bestyrelsen@Skattergadebeboerforening.dk
Vi har brug for: navn, husnummer, telefonnummer og mailadresse.
Når du melder dig ind, giver du samtidig dit samtykke til, at vi må opbevare dine data, som vi bruger til kontakten til dig ifm. invitationer og begivenheder i foreningen, - du skal også tage stilling til, om du vil være med på billeder på hjemmesiden. Se hjemmesiden vedr. foreningens persondatapolitik.
Medlemskontingentet er 100 kr. om året pr. Person og betales til:
1/ Sydbank, 6840 1364416 eller
2/kontant til kasserens postkasse, Skattergade 1, Bjarne Laustsen
3/Derefter betales der senest inden udgangen af januar mdr. Medlemslisten vil blive gennemgået i februar mdr. inden generalforsamlingen i marts.

Før et bestyrelsesmøde modtager alle en dagsorden, og man er velkommen til at sende forslag til formanden en uge før mødet. Der udsendes et referat efter møderne.
På den stiftende generalforsamling blev det besluttet, at bestyrelsen kan invitere hele foreningen til debatmøde, når betydningsfulde emner i gadens interesse dukker op.